czwartek, 24 października 2013

Jak uszyć torebkę Z FILCU- shopper bag KROK PO KROKU.

Hej :)
Dzisiaj chciałam Wam pokazać jak uszyć torebkę z filcu.
Ten post powstawał przy okazji szycia torebki dla Gosi, która postanowiła mi zaufać i mam nadzieje ,że torebka się jej spodoba.
Miała być taka jak torebka którą uszyłam dla siebie z dodatkiem złotych łańcuszków.Powstała torebka którą z ciężkim sercem oddam właścicielce:) 
O wiele bardziej mi się podoba niż moja, jest większa,ma więcej kieszonek,smyczkę na klucze.
Ma lepszy kształt jest efektowniejsza no i ten kolor :)

Jak uszyć torebkę.

Starałam się bardzo mam nadzieje,że widać efekty.

Shopper bag z filcu- kurs diy.

Dla tych którzy nie maja cierpliwości i umiejętności torebka jest do kupienia, aż w 12 kolorach w moich sklepach.


Wy też możecie sobie taką uszyć,postaram się łatwo i szybko wytłumaczyć jak to zrobić.
Gdyby były jakieś pytania chętnie odpowiem.
Zapraszam.

Potrzebujemy:

-gruby filc: 3 lub 4 mm
- gazety lub szary papier jak macie (do wycinania szablonów)
-metr
-marker
-nożyczki
-klej na gorąco
- ćwieki, łańcuszki,zapięcie magnetyczne,zamek lub inne ozdoby według własnego uznania
- trochę czasu i chęci,dobra kawa :)






Na początek warto narysować sobie naszą torebkę.
Wymyślamy kształt i resztę detali.
No i bardzo ważne musimy wiedzieć jakie wymiary mam mieć nasza torebka.
Do tego można wykorzystać torebki które już mamy.
Pomierzyć je, pooglądać żeby mieć porównanie.
Poniżej macie moje wypociny :)


Projekt torebki.

Ja kupiłam filc impregnowany o grubości 4 mm o wymiarach 50 cm x 100 cm.
Ta torebka powstała z tego jednego kawałka dzięki dobrze rozrysowanym szablonom,które zrobiłam z gazet.
Chciałam żeby torebka miała około 40 cm szerokości długość dostosowałam tak żeby kształt był taki jaki sobie wymarzyłam.
Najpierw z gazet powstał kwadrat o bokach 40 cm.


Złożyłam go na pół.


I narysowałam na nim pół mojej torebki, według projektu.


Wycięłam szablon torebki  i kieszonek .



Wielkość kieszonek zależy od Was.


Dodałam na dole jeszcze 6 cm żeby jeszcze lepiej zachować kształt torebki.


Szablony przerysowałam na filc i wycięłam.
Rączki torebki to paski szerokości 5 cm.




Zaczynamy szycie.
Przyszywamy pierwszą kieszonkę z przodu.
Przypinajcie w kilku miejscach szpilkami ,żeby nie wyszło krzywo.


Ja wybrałam ścieg zygzakowaty.
Nie mam ozdobnych, a szkoda :(




Najpierw dół kieszonki,potem klapka.



Górę naszej torebki tez ozdobiła tym zygzakiem



Czas zrobić smyczkę na klucze.
Moja ma długość około 40 cm.
Karabińczyk odcięłam z maskotki ;)



Czas na wewnętrzną kieszonkę .
Górę kieszonek też ozdabiam zygzakiem.




Ostatnia jest zewnętrzna kieszonka z tyłu torebki.
Musi być większa od tej środkowej dzięki czemu zakryjemy szew.
Ja jej zapinanie zrobiłam na samoprzylepny rzep.




Rączki torebki składamy na pół i zszywamy.
Ja moje ozdobiłam ćwiekami i przyszyłam do torebki.
Warto najpierw je przypiąć szpilkami i mierzyć na ręce, tak żeby dobrze je dopasować.


Tak wygląda przód torebki przed zszyciem.


Prawe strony filcu przykładamy do siebie i na lewej stronie zszywamy boki i dół torebki.
Ja to zrobiłam dwa razy - tak na wszelki wypadek.





Tak wygląda zszyta torebka.



Czas zrobić dno torebki.
Trzeba złożyć torebkę tak, aby szew z dołu i jednego boku  był w jednej linii.
W odległości 4 cm narysować linie zszycia.
Im więcej centymetrów od brzegu tym nasze dno będzie większe.


Tak wygląda nasze dno po zszyciu i obcięciu niepotrzebnych już końców.


Na koniec ozdabiamy naszą torebkę.


Łańcuszki przyszyła i potem przybiłam ćwiekami do ozdobnej łezki.
Gotową ozdobę przykleiłam klejem na gorąco.




Jeszcze zapięcie magnetyczne.


Taadaamm GOTOWA :)

Torebka z filcu- diy.
Jak uszyć torebkę z filcu.

Amarantowa torebka ze złotymi zdobieniami.




No i zdjęcia z modelką :)

Kurs- jak uszyć torebkę z filcu.

Jak Wam się podoba ??

Filcowa torebka.

Czekam na komentarze :)

Duża shopper bag z filcu- kurs diy.

Torebka z filcu ze złotymi akcentami.


Już wkrótce kolejny kurs tym razem na szarą torebkę :)



Buziaki :*



Poniżej moja poprzednia torebka i link do niej KLIK











8 komentarzy:

  1. Świetna torebka i opis! Już dawno mam ochotę na torebkęz filcu. Okazuje się, że to wcale nie jest takie trudne! Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. wow ! gratuluję talentu . Ja kiedyś próbowałam i mi nie wychodziła, ale z twoją pomocą spróbuję jeszcze raz.
    Pozdrawiam i czekam na tą szarą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie kupię od Ciebie taką torebkę! Są przecudowne.A ty jesteś GENIALNA!!! Coś przepięknego:-)!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Noszę się z zamiarem uszycia torebki z filcu i coraz bliżej do tego celu. Dzięki za kursik. Jak uszyję to się pchwalę. Zapraszam na mjego bloga
    http://malowanekorale.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieki, super torebka! Tez mam ochotę na torbę takiego koloru.

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacja wasie mam zamiar zacz robi takie torebki robiam ju sutasz ,opaski ze wstzek nawets svarowskiego ze srebrem czas na cos nowego napewno bede kozytac z tego posta :)
    OBSERWUJE:*
    http://zakatek-moniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj!
    Zaczęłam torebkę w zeszłym roku, ale poddałam się. Moja maszyna nie daje rady przeszyć grubego filcu, a ręcznie to jakiś koszmar. No i odpuściłam. Powiedz mi jaką masz maszynę? A może to kwestia stopki?
    Zakładki do książek z filcu szyję ręcznie, no ale to cienki filc i mało roboty :)
    Pozdrawiam
    Asia

    OdpowiedzUsuń